SEMAKIN HARI SEMAKIN SAYANG

Saturday, November 8, 2014

30DBC - Day 9 - Kereta Idaman Saya

Assalamualaikum

percaya atau tidak
mula-mula dulu saya suka kereta Satria pastu warna hijau :)
nampak sporty giler
mmg dari sekolah dok aimmmed keta nieH








tapi bila dah keje
dah pegang duit sendiri
dok suka Picanto pulak...






dan akhirnya.....
saya memiliki kenderaan saya yang pertama pada usia 22 tahun
iaitu kereta idaman saya.....kereta Kancil :)
alhamdulillah
kereta ni masih bersama saya..
dan masa mula-mula nak beli keta ni ..saya juga memilih hijau ..
tapi di tentang keluarga.....wahhh cam perkahwinan terhalang pulak ye...

dan masa decide untuk beli kereta kedua
saya memang nak yang luas...
boleh muat saya sekeluarga...
tu paling utama...

dannnn saya nak kereta buatan Malaysia...
saya masih ingat ada satu manusia nieH
dia bagi tau saya
baik lah beli buatan Malaysia
bukan semata-mata nak support Malaysia
tapi sebab..kalau kite pergi kawasan yang terpencil
kampung-kampung...accesorries ni lah yang senang dapat
mau ko masok ceruk kampung
keta rosak..bawak BMW....
mau makan masa jugak lah nak baiki kannnn

saya tak mengeji malah memperkecilkan impian orang lain
tapi bila saya berfikir balik
ye betul jugak
kereta buatan Malaysia jugak yang terbaik...
tapi kalau ada duit lebih
apa salahnya nak berkereta mewah kannn

nak jet pejuang pun boleh
as long as kita ada duit...

:)


tapi sekrang..dok terngiang-ngiang kereta lain pulak sementelah kereta kancil itu telah di langsaikan hutangnya :)

mmmmmm....tapi tunggu dulu lahhhh...
banyak benda lain lagi perlu di utamakan :)




No comments:

Post a Comment

eh nak komen..alahai...tak sangka ada org nak komen...terima kasih lah ye...terharu achik haaa...ada gak org nak komen...nak nangis ok...ha komen-komen...nanti achik baca dan balas ye...bak kata pantun dua kerat tu...

pecah kaca pecah gelas...sudah baca harap balas...

PEN MERAH PEN BIRU...YOU MARAH I LOVE YOU

Assalamualaikum!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...